Метро з Ірпеня до Києва: міф чи реальність

Київ провалив проект створення Асоціації-агломерації і тепер намагається хоч якось тримати на плаву ідею поглинання передмість. Саме так можна трактувати заяву першого заступника голови КМДА щодо можливості будівництва метро в Ірпінь та Вишневе.

Зокрема, про те, що на Київщині планують будувати метро в передмістя, а саме до Вишневого та Ірпеня Микола Поворозник повідомив в інтерв’ю нашому сайту-партнеру “44.ua”.

Він зазначив, що щодня в’їжджають і виїжджають з Києва майже 2 млн осіб. Це створює навантаження на інфраструктуру міста, з якою Київ не може впоратися самостійно.

Поворозник зауважив, що інвестори будуть зацікавлені в будівництві станцій метро в бік того ж Вишневого за умови договору про асоціацію. Створення агломерації дає інвесторам можливість будувати хоч станції метро, хоч продовжувати лінію швидкісного трамвая або навіть електричку в передмістя, каже київський чиновник.

"Київ рік тому розпочав кампанію  зі створення Агломерації. Ірпінь та ряд інших успішних міст рішеннями сесій відмовили Києву, оскільки вбачають в цьому, в першу чергу, поглинення нас. Ми кажемо просто: приєднуються до кращого. Але сьогодні, коли ірпінчани їдуть у Київ, вони бачать гірші дороги там, гірші під'їзди, сміття, мафи хаотичні. Цього в Ірпені немає. Ми кажемо, буде у вас краще, тоді поговоримо про об'єднання. А поки в плані благоустрою Київ відстає від Ірпеня", - пояснив нам політико-адміністративну ситуацію депутат міської ради, голова фракції "Нові обличчя" Максим Плешко.

Транспортна проблема є, нам би до Ірпеня не тільки метро. "Ми сьогодні предметно  розглядаємо проект велодоріжки вздовж Нової траси. Ми бачимо створення окремої смуги для пасажирського транспорту в бік Києва. Це реальні проекти. Метро в Ірпінь - це класна ідея. Але треба розуміти, що поки це футуризм", - сказав Максим Плешко.

Читайте також: Що робити з заторами: чи встигне транспортне сполучення за будівельним бумом

Річ у тому, що метро до Ірпеня, - це проект на мільярди. Навіть, якщо взяти весь об'єм населення регіону, це +- 100 тисяч. Це зовсім мало, якщо порівнювати навіть з одним із районів Києва, це дуже мало дня метро. "Ніхто не потягне метро в Ірпінь. Це не відповідає соціально-екомічному обгрунтуванню. За моєю інформацією, лінія метро з Академа має піти в районі Лавіни. Ймовірно по поверхні. Там уже сьогодні будується надпотужний мікрорайон Ла-Ла-Ленд. На території Біличанського лісу. Там Окружна дорога, там всі комунікації... Саме через ці території, до речі, певні особи так хитали ситуацію в Коцюбинському і намагалися приєднати селище до Києва", - пояснив Максим Плешко. 

Київ і далі буде забудовувати території від Лавіни, потроху відсікаючи шматки Біличанського лісу, який формально є Національним парком. Саме туди вони і потягнуть метро.

Сьогодні значна частина Ірпеня сумує за тихим містом, яке було схоже більше на селище. Перетворення Ірпеня на спальний район столиці практично всі вбачають як жах. Проте майже всі в Ірпені мріють про метро. Та саме метро в разі його появи і перетворить Ірпінь на спальний район столиці. Це приклад того, як взаємовиключні ідеї одночасно вживаються в головах ірпінчан.

Читайте також: Ірпінці пропонують збудувати велодоріжку до Києва