Якщо ви опинилися в ситуації, коли вашому здоров’ю чи здоров’ю близької людини заподіяно шкоди, знайте, вже сьогодні є інструменти, якими кожен може скористатися для захисту своїх прав у системі охорони здоров’я.
Кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення й отримати компенсацію, якщо його здоров’ю заподіяно шкоди. Відповідачем завжди є роботодавець — заклад охорони здоров’я чи лікар-ФОП.
Подайте офіційну скаргу
Якщо вам виповнилося 18 років, то захищати свої права ви можете самостійно, за допомогою представника або колективної скарги. Найоптимальніший варіант - письмове звернення, після реєстрації якого заклад зобов'язаний дати вам відповідь.
- особисто - тут вам потрібно попросити офіційно зареєструвати скаргу в закладі;
- поштою - відправляйте рекомендованим листом або з повідомленням про вручення;
- електронною поштою - в скарзі вкажіть електронну скриньку, на яку має надійти відповідь.
- ПІБ;
- місце проживання;
- суть питання та чітке формулювання вимоги або прохання;
- підпис і дата.
Спочатку слід звернутися до головного лікаря з письмовою заявою чи скаргою. Попросіть його зареєструвати ваше звернення.
Якщо проблему не вирішено, то слід звернутися в департамент охорони здоров'я вашого міста чи області з тією ж письмовою скаргою, яку ви приносили до головного лікаря. Попросіть дати вам вхідний номер, який дозволить відстежувати процес вирішення вашого питання.
У разі, якщо вам і в департаменті не змогли допомогти, слід звернутися на гарячу лінію місцевих органів влади або гарячу лінію уряду по телефону 1545.
Якщо після всіх звернень ваше питання не вирішили, ви можете подати в суд.
У яких випадках можна вимагати компенсацію
У МОЗ зазначають, що існує два види збитків - матеріальний і моральний.
Матеріальний збиток - це реальні витрати, які ви понесли через помилки медиків. У цей список входять витрати на ліки для лікування, протезування, діагностика, лікування та реабілітація, посилене харчування, сторонній дохід і т.д. Також до матеріального збитку відносять упущені можливості доходу. Наприклад, якщо через помилку лікарів ви перестали бути працездатним.
До моральному збитку відноситься шкода, який лікар міг нанести психіці пацієнта. У МОЗ зазначають, що стан "я розізлився" або "мені стало неприємно" не є приводом для компенсації.
Щоб довести, що вашому моральному здоров'ю було завдано шкоди, призначається спеціальна судово-психологічна експертиза.