Куди скаржитися, якщо лікар припустився помилки під час вашого лікування

Якщо ви опинилися в ситуації, коли вашому здоров’ю чи здоров’ю близької людини заподіяно шкоди, знайте, вже сьогодні є інструменти, якими кожен може скористатися для захисту своїх прав у системі охорони здоров’я.

Кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення й отримати компенсацію, якщо його здоров’ю заподіяно шкоди. Відповідачем завжди є роботодавець — заклад охорони здоров’я чи лікар-ФОП.

Подайте офіційну скаргу

Якщо вам виповнилося 18 років, то захищати свої права ви можете самостійно, за допомогою представника або колективної скарги. Найоптимальніший варіант - письмове звернення, після реєстрації якого заклад зобов'язаний дати вам відповідь.

  • особисто - тут вам потрібно попросити офіційно зареєструвати скаргу в закладі;
  • поштою - відправляйте рекомендованим листом або з повідомленням про вручення;
  • електронною поштою - в скарзі вкажіть електронну скриньку, на яку має надійти відповідь.
  • ПІБ;
  • місце проживання;
  • суть питання та чітке формулювання вимоги або прохання;
  • підпис і дата.

Спочатку слід звернутися до головного лікаря з письмовою заявою чи скаргою. Попросіть його зареєструвати ваше звернення.

Якщо проблему не вирішено, то слід звернутися в департамент охорони здоров'я вашого міста чи області з тією ж письмовою скаргою, яку ви приносили до  головного лікаря. Попросіть дати вам вхідний номер, який дозволить відстежувати процес вирішення вашого питання.

У разі, якщо вам і в департаменті не змогли допомогти, слід звернутися на гарячу лінію місцевих органів влади або гарячу лінію уряду по телефону 1545.

Якщо після всіх звернень ваше питання не вирішили, ви можете подати в суд.

У яких випадках можна вимагати компенсацію

У МОЗ зазначають, що існує два види збитків - матеріальний і моральний.

Матеріальний збиток - це реальні витрати, які ви понесли через помилки медиків. У цей список входять витрати на ліки для лікування, протезування, діагностика, лікування та реабілітація, посилене харчування, сторонній дохід і т.д. Також до матеріального збитку відносять упущені можливості доходу. Наприклад, якщо через помилку лікарів ви перестали бути працездатним.

До моральному збитку відноситься шкода, який лікар міг нанести психіці пацієнта. У МОЗ зазначають, що стан "я розізлився" або "мені стало неприємно" не є приводом для компенсації.

Щоб довести, що вашому моральному здоров'ю було завдано шкоди, призначається спеціальна судово-психологічна експертиза.