Механізм передбачає два варіанти: безготівковий та готівковий. Для того, щоб надавати кошти у безготівковому вигляді, на кожного одержувача пільг автоматично відкривають персональний обліковий запис в "Ощадбанку".
"Ощадбанк" щомісяця інформуватиме субсидіантів та пільговиків смс про надходження коштів від держави, їх використання та залишок. Відслідкувати інформацію про розмір нарахованої допомоги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок цих коштів та залишок на рахунку громадяни зможуть у персональному кабінеті.
Аби автоматична система спрацювала, для отримання смс-повідомлень про стан розрахунків за комунальні послуги, треба звернутися в управління соцзахисту із проханням доповнити ваші персональні дані номером мобільного телефону. Якщо таку інформацію ви надавали раніше, повторно цього робити не треба. Після того, як управління отримає ваш номер мобільного, можна йти у персональний кабінет.
Для того, щоб зайти у персональний кабінет "Ощадбанку", потрібно:
- зайти на сайт "Ощадбанку";
- обрати "Інші розділи";
- обрати "Безготівкова монетизація";
- заповнити вхідні дані;
- натиснути "увійти вперше".
На цьому записі буде відображатися нарахована сума. "Запис матиме спеціальний режим використання. Тобто кошти першочергово будуть спрямовуватися на оплату послуг за спожитий газ, тепло, електроенергію й воду.